Klauzula informacyjna jest udostępniona na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, s.1). W klauzuli rozporządzenie oznaczono jako ,,RODO”.

KLAUZULA INFORMACYJNA

  1. Administratorem Danych Osobowych jest Szkoła Podstawowa Nr 35 im. Polskich Olimpijczyków, ul. Krynicka 8, 87-100 Toruń.

Dane do kontaktu: tel.: 56 6371800; e-mail: sekretariat@sp35.torun.pl; adres: Szkoła Podstawowa Nr 35, ul. Krynicka 8, 87-100 Toruń

  1. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Pana Jakuba Rutkowskiego
    Dane do kontaktu: tel.: 56 611 89 92; e-mail: rodo1@tcuw.torun.pl adres: Toruńskie Centrum Usług Wspólnych, Plac św. Katarzyny 9, 87-100 Toruń
  2. Administrator gromadzi i przetwarza dane osobowe w celu wypełniania obowiązków publicznych nałożonych na nią przepisami prawa. W przypadku danych osobowych dzieci jest to przede wszystkim realizacja zadań oświatowych, dydaktycznych i wychowawczych, zagwarantowanie uczniom bezpieczeństwa oraz wypełnianie obowiązku dotyczącego uzupełnienia i prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej. Szkoła przetwarza również dane osobowe pracowników i kontrahentów w celu prawidłowej realizacji umów o pracę bądź innych umówzlecenia.
  3. W ramach wykonywania ustawowych obowiązków Administrator przetwarza dane
    osobowe uczniów, ich rodziców lub opiekunów prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) lub art. 9 ust. 2 lit. g) RODO, czyli wypełnienia przez szkołę obowiązku, w ściśle określonych celach oraz zakresie, na podstawie konkretnych przepisów prawa. Przepisy te znajdują się przede wszystkim w Ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz Ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe. W niektórych przypadkach podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda tj. art. 6 ust. 1 a) lub art. 9 ust. 2 lit a) RODO. Zgoda taka może dotyczyć np. przetwarzania danych osobowych w zakresie wizerunku.
  4. Podanie danych jest:

– obowiązkowe, jeżeli tak zostało określone w przepisach prawa,

– dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Państwa zgody lub ma na celu zawarcie umowy.

Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości realizacji czynności urzędowych lub nie zawarcie umowy.

  1. Dane osobowe przetwarzane będą przez Administratora wyłącznie w przypadku posiadania przez Administratora danych podstaw prawnych wynikających z art. 6 rozporządzenia RODO i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy prawnej.
  2. Dane osobowe przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, w tym również przez okres przewidziany w przepisach dotyczących przechowywania i archiwizacji dokumentacji.
  3. Państwa dane nie będą podlegały profilowaniu oraz poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
  4. Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych, chyba że pozyska na to odpowiednią zgodę.
  5. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym powyżej, Państwa dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców. Odbiorcami danych mogą być:

– podmioty upoważnione do odbioru Państwa danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa,

– podmioty, które przetwarzają Państwa dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie
zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające),

– przekazanie danych osobowych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie.

  1. W związku z przetwarzaniem przez Administratora Danych Osobowych przysługują Państwu niżej wymienione prawa:

– prawo dostępu do treści danych,

– prawo do sprostowania danych,

– prawo do usunięcia danych,

– prawo do ograniczenia przetwarzania danych,

– prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

  1. Realizacja Państwa praw musi być zgodna z przepisami prawa oraz zasadami archiwizacji.
  2. W przypadku, w którym przetwarzanie Państwa danych odbywa się na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), przysługuje Państwu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  3. Mają Państwo prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
dotyczy monitoringu wizyjnego w Szkole Podstawowej Nr 35 im. Polskich Olimpijczyków w Toruniu

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 i art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych zwane w skrócie RODO), informuję o zasadach przetwarzania Pani / Pana danych osobowych w związku z zastosowaniem monitoringu wizyjnego oraz o przysługujących Pani / Panu prawach z tym związanych:
I. Administrator danych:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Szkoła Podstawowa Nr 35 im. Polskich Olimpijczyków, adres: ul. Krynicka 8, 87-100 Toruń, tel. 56 6371800, e-mail: sp35.torun@wp.pl  reprezentowany przez Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 35 im. Polskich Olimpijczyków w Toruniu.
II. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Jakub Rutkowski; dane kontaktowe:
tel. 56 6118992; e-mail: rodo1@tcuw.torun.pl
III. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych:
1. Poprzez stosowanie monitoringu wizyjnego dane osobowe przetwarzane są w celu zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa osób oraz ochrony mienia, tj. w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów i pracowników oraz zabezpieczania i ochrony mienia Szkoły Podstawowej Nr 35 im. Polskich Olimpijczyków w Toruniu.
2. Monitoringiem objęto budynek szkoły przy ul. Krynickiej 8 (wejście do szkoły, hol na parterze), plac przed szkołą i drzwi wejściowe do budynku, brama wjazdowa, wjazd, częściowo parking, plac zabaw, boisko wielofunkcyjne Orlik oraz linarium, korytarze szkolne..
3. Łącznie używanych jest 18 kamer. Nie stosuje się kamer atrap.
4. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych w postaci monitoringu wizyjnego stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i art. 9 RODO oraz art. 108a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, ze zm.).
IV. Odbiorcy danych osobowych:
Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub stosownej umowy z administratorem, odbiorcą danych będzie również wykonawca usług serwisowych.
V. Okres przechowywania danych osobowych:

Zapisy z monitoringu wizyjnego przechowywane są przez okres 14 dni.
VI. Prawa osób, których dane dotyczą:

  1. Osoba zarejestrowana przez system monitoringu ma prawo dostępu do swoich danych osobowych na zasadach art. 15 RODO oraz żądania ograniczenia przetwarzania na zasadach przewidzianych w art. 18 RODO.

2. W przypadku uznania, że podczas przetwarzania danych osobowych administrator naruszył przepisy RODO osoba, której dane dotyczą ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.